ueartemis wrote in bitter_onion

Дау(н)

Цей допис запізнився на кілька років — все лінувався зводити численні скандали в єдину добірку, проте завжди розумів, що це необхідно коли-небудь зробити.

...Это будет довольно грязная история, у меня нет иллюзий по поводу «Дау». Как мне рассказывал знакомый, который окончил продюсерский, «с этим фильмом все понятно, многие мои знакомые продюсерские компании решили за него не браться, потому что в сценарии уже читали, как медсестра вступает в интимные отношения с парализованным Ландау. А он лежит под капельницей, и у него слюна течет».
И это все обязательно крупным планом — «слюна течет» и «много мяса».

Ксенія Прилепська.

Спостерігав за кінодовгобудом Хржановського ледь не з моменту завершення зйомок, коли мою увагу привернув галас, піднятий через неприбрані «декорації» в містечку Ізюм. На жаль, той відеорепортаж із обуренням місцевого населення я загубив. Проте не загубив безсоромне інтерв'ю, де людина зі знімальної групи просто таки пишається скоєним неподобством.

Мы со своими съемками засрали пол-Харькова, а потом еще и доисторический город Изюм, причем в прямом смысле — привезли двести грузовиков навоза и размазали его по улицам. И так его там и оставили. Изюмцы были, конечно, не в восторге.

— Андрій Майовєр в інтерв'ю «Афіші».

Умисно засраний провулок за харківською хоральною синагогою.
Умисно засраний провулок за харківською хоральною синагогою.

У міста завозили багно і гівно, шукали для масовки волохатих жінок, цупили антикварні декорації — спершу видавалося, що маємо справу лишень із пересічним російським бидляцтвом і неповагою до української історії. Та згодом стали доходити цікавіші чутки: концтабірні порядки на знімальному майданчику, оргії, насилля.

 Я не знаю, какие могут быть съемки, когда тебя все ненавидят. /…./ Что меня поражает, так это то, как все сильно уважают позицию Ильи. Эту позицию — «всех используем и выжмем» — в России страшно уважают. Удивительно, что еще нет кольев с головами статистов вокруг офиса, мол, Хржановскому — респект! Люди, типа, смотрят «Ивана Грозного»: «Иван был крутой, он убил столько людей!». Или: «Гитлер был такой крутой!» У меня просто масса друзей, которые мечтают делать кино. Они так сильно загораются этой историей про Илью. Люди верят, что если так себя вести, то они будут гениями.

ділиться враженнями одна з учасниць проекту.

До слова, серед учасників проекту були Гордон, Добкін, Шуфрич (не буду наводити те гидке фото, де ці поважні добродії позують у формі чи-то НКВС, чи-то РСЧА). Такий дивний добір акторів, при чому головно непрофесійних, має пояснення.

Сделали безумный кастинг: какие-то атипичные персонажи, люди с явными отклонениями психическими или физиологическими, то есть они все очень яркие, запоминающиеся, бросающиеся в глаза. Они людей искали по всему Харькову, по всей Украине.

— режисер Оксана Вертинська.

Також у проекті брав участь нині покійний російський нацист «Тесак»-Марцинкевич, котрий для гарного кадру прирізав перед камерою свиню. Нагадаю, що на дворі XXI століття, а в завершальних титрах кінострічок прийнято писати «жодна тварина не постраждала». Чесно кажучи, я трохи здивований, що європейські фестивалі не бойкотували стрічку за порушення неписаних етичних правил сучасного кінематографа.

Та що там свиня, коли Тесак на майданчику побив і зґвалтував людину — американця Ендрю Ондрежака. Щоправда вже поза кадром. 

Однак щонайменше одне зґвалтування в кадрі все одно було: в жінку заштовхали пляшку — не можуть росіяни без сексуальних ігрищ зі склотарою. Вже після виходу фільму Хржановський виправдовував цю порнографічну сцену тим, що добродійка є проституткою.

Секс всегда снимался натурально, а сцены насилия обсуждались. Весь секс у нас настоящий. В нашем проекте из 700 часов примерно 60 сцен сексуального характера...

Ілля Хржановський.

Кумедно, що автор проекту, визнаючи порнографічний матеріал у своєму творі, дивується забороні «Дау» як порнографії у Росії.

Українська письменниця Ірена Карпа, яка брала участь в проекті в 2010-му, згадує

У мене рецептори сильно реагують на штуки, які зв’язані з людською гідністю. На майданчику люди реально займались сексом. Я відмовилася зніматися в порно. Вони цього від мене не чекали, бо чомусь думали, що якщо я знялась в Плейбой, то буду до цього готова. І коли стало ясно, що я робити цього не буду, інтерес до мене пропав. Потім були проблеми з тим, щоб сплатити мені мій гонорар, бо на їхню думку я не дотрималась умов контракту. Але під тиском моєї агентки таки сплатили. Купа років пройшло, але осадочок гиденький лишився. Для мене мистецтво – це те, що міняє людину. Коли воно огидне, воно теж може міняти. Але тут все це… якесь антилюдське ніби. Звісно ж, автори проекту скажуть, що це все було експериментом – відтворити тоталітарну систему з її нівелюванням людського тощо. Але особисто мені нестерпно, коли мною чи людьми поряд маніпулюють. Експерименти з людською гідністю – це трохи з іншої опери.

Усі злочини сексуальної природи, скоєні тоді в Харкові, трупі Хржановського зійшли з рук: я не чув про кримінальні справи за створення порнографії, місць розпусти, за звідництво, зґвалтування тощо. Лише вістка про зазіхання на здоров'я дітей дуже-дуже згодом змусила правоохоронців прокинутися.

Окремо зазначу, що участь малюків-сиріт не вичерпувалась нашумілою 5-хвилинною сценою ревіння у клітках.

Цікаво побачити «всі необхідні документи» на «оренду» 2,5-річного сироти з харківського притулку Ігоря Писаренка, якого для зйомок проекту Хржановського «Дау» помістили на кілька днів в сім'ю мами Нори (Радміли Щоголевої) і тата Дау (Теодора Курентзіса), переконавши, що це його нова сім'я, а потім повернули до притулку.

Іван Козленко.

Найгидотнішне в усій історії з проектом «Дау» те, що це лайно зняте частково за український державний кошт і було нахвалене українською державою.

Про цю стрічку нічого не можна написати, її треба просто побачити. Обов'язково!

Пилип Іллєнко, нині вже колишній голова Держкіно.

Я пропустив усі покази, нагороди, рецензії й навіть описи алкоголічно-сталіністського побуту на знімальному майданчику. Негативного матеріалу по «Дау» купа, навіть забагато, аби подавати відразу весь. Та попри всі чутки й доказані факти з'являються нові й нові тексти на захист «мистецької праці» пана порнографа. Джинса? Стільки років? Хто ж тоді його настільки багатий патрон? А можливо, «Дау» просто лакмусовий папірець, що гарно виявляє глибинну ватність, припорошену гламуром богемного життя.

promo bitter_onion march 15, 17:32 15
Buy for 50 tokens
Все слышали такую сказку, что якобы украинцы, белорусы и русские – это братский единокровный народ, который происходит якобы от триединой древнерусской народности. Ученые открыли страшную тайну – мы не братья. Праславянский этнос, конечно, существовал где-то со II тысячелетия до нашей эры, из…

Error

Comments allowed for members only

Anonymous comments are disabled in this journal

default userpic

Your reply will be screened

Your IP address will be recorded