Grzegorz (grzegorz) wrote in bitter_onion,
Grzegorz
grzegorz
bitter_onion

Ефективне навчання: двадцять правил формулювання знань - 10

17) Додаткова (надлишкова) інформація

Додаткова інформація не суперечить принципу мінімальної інформації.
Мається на увазі, не розписування відповідей на купу сусідніх питань, а усвідомити і запам'ятати трохи більше ніж те, ще треба для відповіді.
Надлишок не повинен суперечити принципу мінімальної інформації і може бути навіть бажаним.

Насправді, питання додаткової та надмірної інформації достатньо широке і велике для замітки, тобу приведу кілька прикладів, які лише ілюструють, що принцип мінімальної інформації не може бути зрозумілий подібно до як мінімальної кількость символів (бітів-байтів на вінчестері):
- підказки міркувань: вам часто захочеться розширити свою здатність до міркування, запитуючи про вирішення тієї чи іншох проблеми. Замість того, щоб просто запам'ятати відповідь, ви хочете швидко виконати кроки міркування (наприклад, вирішити просте математичне рівняння) та сформувати відповідь. У такому випадку при запам'ятовуванні надання підказки на флеш-картах чи у робочому зошиті щодо кроків міркування у відповіді допоможе вам завжди дотримуватися правильного шляху міркувань.
З мого досвіду, простіше запам'ятати кількість добрива на квадратний метр і рахувати то за потреби, ніж шукати старі записи "що казав сусід-агроном 5 років тому". Сват оцінив варіант.
- етапи виведення рішення: у більш складних завданнях для вирішення задач, запам'ятовування окремих етапів виведення рішення завжди буде кращим варіантом (наприклад, вирішення складних математичних задач). Бо це гарантує, що мозок завжди може пройти найшвидший шлях, вирішуючи ту чи іншу проблему.
- множинне смислове (або семантичне) представлення: дуже часто одні й ті самі факти чи навіть знання можуть бути представлені і розглядатися з різних ракурсів. Запам'ятовування різних уявлень одного і того ж факту або правила рекомендується в тих випадках, коли пам'ять про той певний факт має високу цінність. ...Якось в музеї чи то в аєропрті на стойці с буккросінгом я знайшов цікаву брошюру, де пояснювалась етимологія "офіцер" в компанії. Почалось з древнього Рима, через Брітіш Емпайр і британських компаній до Іст- і Вест-Індії... Чому CEO, а не директор... Це є прикладом множинного семантичного представлення.
- гнучке повторення: якщо на одне і те ж питання є багато вірних і однаково вагомих відповідей, переконайтесь, що вони дійсно еквівалентні, та надайте перевагу лише одному-двом з рівнозначних варіантів. Наприклад, якщо ви вивчаєте мову, рідко має сенс з самого початку вивчати всі синоніми, які відповідають визначенню поняття. Іншими словами- синонімами займіться пізніше.


18) Пруфи тобто джерела

За винятком перевірених багато разів очевидних (але не "загальновідомих") знань (тобто в розумінні римського права, "manifestum non eget probatione" -– очевидне не потребує доказування), настійливо рекомендується включити джерела, з яких ви вибрали свої знання. У реальній ситуації ви часто стикаєтесь із подібними викликами своїх знань -- "звідки ти знаєш". Джерела можуть допомогти вам. Ви також виявите, що факти та цифри відрізняються залежно від джерела.
Ви можете здивуватися, як легковажно авторитетні начебто інформаційні агенції публікують цифри, які кардинально відрізняються від інших та від реальності. Як часто мене виручала ієрархія "пруфогодності" https://grzegorz.livejournal.com/3451.html

При формулюванні знань та фактів оцінюйте і запам'ятовуйте цифри-назви тощо лише після перевірки джерел. І, як я вже демонстрував безліч разів, ніколи не використовуйте російські джерела.

Додавання міток надійності також може бути корисним (наприклад, "Увага! Інші джерела відрізняються!").
Але, хоча й джерела повинні супроводжувати ваші предмети, але не повинні бути частиною засвоєних знань (якщо тільки для вас не важливо мати можливість згадувати джерело, коли запитуєте).


Попередні поради:
- 16) Чіткий контекст з самого початку має спростити формулювання слів та термінів https://bitter-onion.livejournal.com/3101700.html
- 15) використовуйте емоційні речі https://bitter-onion.livejournal.com/3095730.html
- 14, 13) Зверніться до пам'яті та наведіть приклади з особистого життя https://bitter-onion.livejournal.com/3088406.html
- 12) Оптимізуйте і скорочуйте формулювання https://bitter-onion.livejournal.com/3082466.html
- 11) Воюйте з неоднозначностями https://bitter-onion.livejournal.com/3074021.html
- 10) Уникайте перерахувань https://bitter-onion.livejournal.com/3067705.html
- 9,8,7) Використовуйте мнемонічні прийоми, графічні пропуски і уникайте наборів фактів https://bitter-onion.livejournal.com/3060156.html
- 6,5) Використовуйте речення з пропущеними словами або cloze deletion та зображення https://bitter-onion.livejournal.com/3054111.html
- 4,3,2,1) Не вчіться, якщо ви не розумієте. Зрозумійте, перш ніж запам’ятати. Побудуйте основи. Дотримуйтесь принципу мінімальної інформації. https://bitter-onion.livejournal.com/3047338.html

Tags: 40+, навчання, освіта
Subscribe

Recent Posts from This Community

promo bitter_onion march 15, 17:32 15
Buy for 50 tokens
Все слышали такую сказку, что якобы украинцы, белорусы и русские – это братский единокровный народ, который происходит якобы от триединой древнерусской народности. Ученые открыли страшную тайну – мы не братья. Праславянский этнос, конечно, существовал где-то со II тысячелетия до нашей эры, из…
  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for members only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments