Grzegorz (grzegorz) wrote in bitter_onion,
Grzegorz
grzegorz
bitter_onion

Ефективне навчання: двадцять правил формулювання знань - 3

Ще три правила навчання, до попередніх https://bitter-onion.livejournal.com/3054111.html. Якщо використовувати їх під часнаписання конспекта за повторення, то зберігання інформації стане ефективнішим. Оже, додаємо такі речі.


7) Використовуйте мнемонічні прийоми

Мнемонічні прийоми - це різні прийоми, які полегшують запам'ятовування. Вони часто напрочуд ефективні. Для більшості тих, хто вчиться, споглядання як 10-річна дитина запам’ятовує послідовність з 50 гральних карт виглядає як споглядання за чорною магією. на межі розкриття молодого генія. Ви здивуєтесь, наскільки легко засвоїти методи, які дозволяють зробити це за допомогою певної кількості тренувань. До того ж, ці методи доступні всім і не вимагають особливих навичок!

Але перш ніж ви почнете вірити, що оволодіння такими прийомами забезпечить вам вічне вирішення проблеми забуття, маємо попередити, що справжнє вузьке місце до тривалих і корисних спогадів полягає не в тому, щоб швидко запам'ятати знання! Це дійсно простіша частина. Вузьке місце полягає в збереженні пам’яті місяцями, роками або все життя! Для того власне, і потібні програми на кшалт SuperMemo та дотримання цих правил, про які ця серія статтей

...Написано десятки різних книг про мнемонічні прийоми. Напевно, ті, які написав Тоні Бюзен, є найпопулярнішими та шанованими. Ви можете шукати в Інтернеті за такими ключовими словами, як: карти розуму, інтеллект карти, списки прив’язок, мнемонічні методи тощо.

Експерименти та досвід автора статті показує, що при тренування вам потрібно буде _свідомо_ застосовувати мнемонічні методи лише на початку, в у 1-5% ваших навчальних предметах. Але з часом використання мнемонічних прийомів стане автоматичним!

Зразкова карта розуму:
(Шість кроків розумової карти, згенерованих у Mind Manager, імпортовано до програми SuperMemo, люб’язно надано John England, TeamLink Australia).

Про цей метод, власне, розповідала та Анастасія Кей у відео з цього поста https://bitter-onion.livejournal.com/2999795.html.


8) Графічні пропуски
"Графічні пропуски" так само добре, як і cloze deletion з пункта 5, дивись "Ефективне навчання: двадцять правил формулювання знань - 2" https://bitter-onion.livejournal.com/3054111.html

Графічне видалення працює на зразок cloze deletion, але замість відсутньої фрази використовується компонент зображення, що відсутній -- або не намальлований або закритий липким листком (стік ноут). Наприклад, вивчаючи анатомію, ви можете представити складну ілюстрацію. Лише невелика його частина скрита. Завдання студента (якщо ви викладач і готуєте комусь завдання) або ваша (коли ви готуєте в байндері конспект для себе  - назвати область, що відсутня або скрита.
Цю ж ілюстрацію можна використовувати для перетворення знань про 10-20 предметів!
Кожен елемент може(має)  питати про певний підкомпонент зображення. Видалення графіки чудово працює у вивченні анатомії, зокрема! Чи географії.

Приклад графічного видалення:



9) Уникайте наборів
Набір - це сукупність предметів. Наприклад, набір фруктів може бути яблуком, грушею та персиком. Класичний приклад набору, який важко засвоїти, - це питання, яке запитує список членів чогось там. Наприклад: "які країни належать до Європейського Союзу?".
Ви повинні уникати таких предметів, коли це можливо через "високу вартість" збереження пам'яті на основі наборів. Якщо множини абсолютно необхідні, ви завжди повинні намагатися перетворити їх у перерахування. Перерахування - це _упорядковані_ списки членів (наприклад, _алфавітний_ _список_ членів ЄС). Перерахування також важко запам'ятати, і цього слід уникати. Однак великою перевагою перерахунків над множинами є те, що вони впорядковані, і вони змушують мозок перелічувати їх завжди в одному порядку.

Впорядкований список країн містить більше інформації, ніж набір країн, які можуть бути перелічені в будь-якому (довільному) порядку.
Парадоксально, але не дивлячись на те, що вони містять більше інформації, перерахування легше запам’ятати. Причина цього була обговорена раніше в контексті принципу мінімальної інформації: ви завжди повинні намагатися переконатися, що ваш мозок працює точно так само при кожному повторенні. У випадку наборів, перераховуючи членів у різному порядку на кожному повторенні ція згубно впливає на пам'ять, дослівно "disastrous effect on memory". Запам’ятати набори, що містять більше п’яти членів, майже неможливо без використання мнемонічних прийомів, перерахування, групування тощо. Отже, хоч вам часто буде вдаватись вивчити несортовані набори данних, вони підведуть вас. З цієї причини: уникайте наборів! Якщо вони вам погано потрібні, конвертуйте їх у перерахування та використовуйте методи роботи з перерахуваннями, про що буде написано.

Отже. приклади.[Spoiler (click to open)]

Неправильно сформульовані знання
Питання: Які країни належать до Європейського Союзу (на 2002 р.)?
A: Австрія, Бельгія, Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Ірландія, Італія, Люксембург, Нідерланди, Португалія, Іспанія, Швеція та Великобританія


Добре сформульовані знання, де ми після урока перетворюємо набір у змістовний і логічний перелік фактів.

Питання: Яка країна влаштовувала нараду, на якій було розглянуто питання створення Європейської спільноти оборони у 1951 році?
Відповідь: Франція

П: Які країни крім Франції приєдналися до Європейського співтовариства з вугілля та сталі у 1952 році?
В: Німеччина, Італія та Бенілюкс

П: Які країни складають Бенілюкс?
В: Бельгія, Люксембург та Нідерланди

П: Чиєму членству протистояв Шарль де Голль у 1960-х?
В: Великобританії
...
П: Яким був історичний хід розширення членства в Європейському Союзі?
A: (1) Франція та (2) Німеччина, Італія та Бенілюкс, (3) Великобританія та (4) Ірландія та Данія, (5) Греція, (6) Іспанія та Португалія та (7) Австрія, Швеція та Фінляндія


Зауважте, що у наведеному вище прикладі ми перетворили 15-членний набір у декілька елементів, п’ять з яких - це 2-3 набори членів, а один - довгий перелік шести членів.
...Також, зверніть увагу на хитрощі, які використовуються у випадку Франції та Великобританії. Вони вступили до ЄС в компанії інших, але були нами перераховані як окремі пункти для спрощення процесу навчання. Зауважимо також, що сума інформації, що міститься в цьому добре сформульованому підході, набагато більша, ніж у вихідному наборі. Отже, завдяки простоті кожного клаптика інформації, ми отримали більше корисних знання і нам буде краще то запам'ятати. Бо усі оті окремі елементи повністю відповідають принципу мінімальної інформації (пункт 5, дивись https://bitter-onion.livejournal.com/3047338.html)!

Tags: 40+, навчання
Subscribe

  • Тут здивування

    А вот реальності трохи https://www.yaplakal.com/forum28/topic2296321.html

  • Про статейку Путіна

    Доволі вторинна за змістом стаття Володимира Путіна про росіян та українців цікава лише тим, що задає той простір, у якому віднині мають…

  • Менталітет

    — Туди провели газ, — сказав я. — Хоча при совку він частково там був. Просто зараз зробили всім, хто хотів. А в сільмаг завозять продукти, одного…

promo bitter_onion Березень 15, 17:32 15
Buy for 50 tokens
Все слышали такую сказку, что якобы украинцы, белорусы и русские – это братский единокровный народ, который происходит якобы от триединой древнерусской народности. Ученые открыли страшную тайну – мы не братья. Праславянский этнос, конечно, существовал где-то со II тысячелетия до нашей эры, из…
  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for members only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments