Grzegorz Brzęczyszczykiewicz (grzegorz_br) wrote in bitter_onion,
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
grzegorz_br
bitter_onion

Як читати наукові матеріали - частина 1

Важливі терміни: Дані, інформація, знання. Вивчення і читання.

Мабуть час перейти до циклу заміток "як читати наукові матеріали".
Наразі я буду вважати, що читач має уявлення "як читати новини":[Spoiler (click to open)]
1) вчиться правильно читати новини, дайджести новин;
2) вчиться ловити маніпуляції різного рівня;
3) вчиться десь вести хоча б неформальний список маніпуляторів;
4) і відсіюйте все це, якщо маніпуляції спрямовані проти вас;
5) читайте новини лише з нормальних джерел, читайте не постійно а 1-2 рази на добу.
тут

Але є принципова різниця між читанням новин та наукових матеріалів тому що природа цих матеріалів різна, як і причини читати.[Spoiler (click to open)]
- Новини короткотермінові, наукові матеріали на довгий строк.
- Новини пишуть невігласи ті, хто мають незначні знання в предметній області, наукові матеріали -- фахівці.
- Новини нам надають мало інформації через обмеженість місця, наукові матеріали, особливо первинні (про то далі) не мають таких обмежень.
- Новинні матеріали ніхто не оцінює, зазвичай все на совісті автора. Наукові зазвичай рецензуються, автора оппоненти бакланять по повній програмі.
- Новини зазвичай присвячені більш широкому спектру питань, тоді як наукові матеріали мають відбиратись свідомо, для отримання даних та інформації в наперед окресленому колі питань.
Зрозуміло, що я говорю en masse, що є виключення (кацап Фоменко, Петрик тощо), але це не основа для дискусії.

Отже, для загального уявлення про певну сферу слід задуматися над читанням новин, але щоб мати чітке, корректне і повне розуміння певної галузі знань ви повинні шукати, читати та вивчати спеціалізовані наукові матеріали.


Перш, ніж перейти до певних правил, я б хотів ввести пару термінів, які здаються важливими.[Дані перетворюються в інформацію, а інформація в знання для правильного прогнозування та покращення вашого життя.]


Дані, інформація, знання
"Дані перетворюються в інформацію, а інформація в знання для правильного прогнозування та покращення вашого життя."

Дані - це сукупність відомостей, зафіксованих на певному носієві у формі, придатній для постійного зберігання, передачі і обробки. Перетворення і обробка даних дозволяє отримати інформацію.
Приклад даних: список депутатів та законопроектів, поданих політиками Верховної Ради, який є в базах, повёязаних з вебсайтом rada.gov.ua.

Інформація - це результат перетворення і аналізу даних. Відмінність інформації від даних полягає в тому, що дані - це фіксовані відомості про події і явища, які зберігаються на певних носіях, а інформація з’являється в результаті обробки даних при рішенні конкретних задач.
Наприклад, по певному запиту користувача система видає депутатів, які не по дали жодного законопроекту. Іншими словами, інформація зменшує ступінь невизначеності про певні об'єкти, для чого використовує накоплені данні.

Знання- це зафіксована і перевірена практикою оброблена інформація, яка використовувалася і може багато разів використовуватися для прийняття рішень.
Формальні знання можуть бути у вигляді документів (стандартів, нормативів), що регламентують прийняття рішень або інструкцій з описом рішення задач. Неформальні знання - це знання і досвід фахівців в певній предметній галузі.
Приклад: з даних про Зеленького що він грає хуєм на роялі, танцює на лабутенах та має бізнеси на Росії та офшорах я отримав інформацію що він буде поганим президентом. На основі купи подібних даних у мене ще до виборів знання, що буде дуже погано і мені теж.

[В процесі навчання ви вивчаєте багато тем, для вивчення ви читаєте та виконуєте практичні завдання.]Вивчення і читання
"В процесі навчання ви вивчаєте багато тем, для вивчення ви читаєте та виконуєте практичні завдання."

І вивчення, і читання - це звичні терміни в процесі вивчення певної галузі знань. Вони співвідносяться між собою та є взаємозалежними, наприклад, читання допомагає в вивченні певної теми.

Вивчення - це довготривалий процес для повного розуміння та осмислення певної концепції. Вивчення досить схоже на навчання, коли ви дуже уважно оцінюєте отримані відомості для отримання глибокого розуміння купи даних, інформації і знань на більш тривалий термін (я вже писав про конспекти в байндері, бажано руками для пам'яті, пам'ятаєте?). Вивчення зазвичай включає в себе також виконання практичних робіт -- тестів, екзаменів чи досліджень (ага, коли я пишу рісьорчів то маю на увазі саме дослідження).

Читання наукових матеріалів -- це процес перегляду книг та статей в межах однієї чи декількох даної теми з метою отримання даних чи інформації. Процес читання передбачає практику творчого та критичного аналізу текста.


Або більш формалізовано.

Вимоги (ресурси?)
Для читання потрібно менше зусиль та часу та часу порівняно з навчанням.
Вивчення вимагає значно більше зусиль та виконання практичних робіт.

Пам'ять
У вивченні запам'ятовування дуже важливо. При читанні запам'ятовування теж є, але загалом розуміння є більш важливим.

Додатково залучено
Завдання, пов'язані з читанням, включають перегляд текстів та розуміння понять.
До вивчення належать і читання і теоретичні дослідження і практика.



Продовження -- тут https://bitter-onion.livejournal.com/2858921.html

Посилання:
- Дані, інформація і знання
- Difference Between Studying and Reading

Tags: 40+, как правильно, книги, навчання, термінологія
Subscribe

  • Зеленское продолжает убивать Армию

  • Рюкзакова

    ...Уговорили хозяева кловуна... И это плохие новости, ведь он входит в пятерку умнейших в Украине людей (Порошенко не входит, кстати). Построение…

  • Про статейку Путіна

    Доволі вторинна за змістом стаття Володимира Путіна про росіян та українців цікава лише тим, що задає той простір, у якому віднині мають…

promo bitter_onion march 15, 17:32 15
Buy for 50 tokens
Все слышали такую сказку, что якобы украинцы, белорусы и русские – это братский единокровный народ, который происходит якобы от триединой древнерусской народности. Ученые открыли страшную тайну – мы не братья. Праславянский этнос, конечно, существовал где-то со II тысячелетия до нашей эры, из…
  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for members only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 1 comment