Грьіша Паляньіця (grzhegorz_br) wrote in bitter_onion,
Грьіша Паляньіця
grzhegorz_br
bitter_onion

Типові помилки під час навчання

У цій статті я хотів поділитися деякими найпоширенішими помилками, які я бачив у себе та приятелів, і як ви можете їх уникнути.

Помилка №1: Запам'ятовування того, що потрібно розуміти

Я буду багато писати про запам'ятовування. Пам'ять важлива, і вам потрібно вміти запам’ятовувати формули та факти, слова ти формулювання для майбутнього життя, від іспитів до робдти. Але спроба запам'ятовування замість спроби розуміння підриває ваш успіх у багатьох предметах.

Розглянемо геометрію. Як запам'ятати формулу площі круга (S = π*R2)?
Будучи учнем, ви можете побачити цю формулу на аркуші разом із десятками інших схожих рядків букв та цифр. На перший погляд може здатися, що єдиний спосіб навчитися цьому - запам'ятовування. Але ні, то неправильний шлях.
Проблема запам'ятовування подібних фактів полягає в тому, що вам потрібно дізнатися зв’язки між фактами та глибшими уявленнями, які вони представляють. Додатковою перевагою є те, що коли ви підходите до багатьох предметів з цієї точки зору, необхідність запам'ятовування відпадає. Формули запам'ятовуються автоматично, оскільки вони є єдиним логічно узгодженим варіантом із створеними вами ментальними рамками.

Просто введіть в гуглі "площа круга" і подивіться наприклад це відео https://www.youtube.com/watch?v=z5-EEkgnvAY.
Проблема не просто вирішена, заміть 5 хвилин на запам'ятовування за 25 ви отримаєте купу знань, які допоможуть вам.
Другий закон Ньютона дитина не шарить? https://www.youtube.com/watch?v=t6BtHcBmjz0 чи https://www.khanacademy.org/science/ap-physics-1/ap-forces-newtons-laws/newtons-second-law-ap/v/newton-s-second-law-of-motion. Ви повинні виробити звичку "подивитись" на формулу і поняти, що каменюка вагою в два кілограми вдарить вдвічі сильніше, ніж каменюка вагою в кілограмм.
Від тепер ці дві формули запам'ятовуються автоматично, оскільки вони є єдиним логічно узгодженим варіантом із створеними вами ментальними рамками. Крім того, ви маєте цілісне уявлення про зв'язок деяких речей.


Помилка №2: Бути короткотерміновим перфекціоністом

Багато людей приймають рішення чекати, поки вони не будуть "готові". Ви можете боятися, що оточуючі усвідомлять, що ви чогось не знаєте і будете зволікати з відповіддю чи практичним використанням нещодавно засвоєнного матеріала.На жаль, з таким ставленням ви ніколи не будете "готові".

Невдача рано і невдача часто є кращим девізом. Зробіть помилки, щоб ви могли дізнатися, чому вони є помилками. Багато непорозумінь схожі на міни - приховані, поки випадково їх не обходиш. Тільки пройдившись цією місцевістю, ви зможете викрити їх усіх. Не слухайте, що думає оточення, бо користь спробувати раніше перевищує вартість "він ідеально все робить".

В нас єінтернет, купа сайтів мають безкоштовні тести. Перевіряйте себе на практиці як можна частіше. А під час лекцій завжди можна уточнити "чи правильно я зрозумів, що...?"


Помилка №3: Не бути перфекціоністом довгострокової роботи

Підхід "чекай, поки я буду готовий" або "короткотерміновий перфекціоніст" не працює. Бо це такий підхід, який не дозволяє вам швидко навчатися.

Довгий перфекціонізм - це добре. Вивчення мови чудово демонструє контраст. З одного боку, у вас є знайомі "короткочасні перфекціоністи", які відмовляються пробувати розмову бо вони бояться помилятися чи виглядати тупими. З іншого боку, у вас є люди, які не є довгостроковими перфекціоністами, які із задоволенням повторюють вираз неправильно повторно, доки інша людина їх розуміє.

Ключовим моментом у вихованні хорошого виду перфекціонізму є (а) ніколи не стримуватися в спробі попрактикуватись, але (б) навчатися чомусь новому із кожної спроби чи помилки.


Помилка №4: недостатньо практики

Ходити на заняття - це не практика. Читання підручника не є практикою. Перечитати нотатки - це не практика. Ці заняття можуть бути корисними, але ваше навчання буде ефекктивним лише тоді, коли ви витрачаєте на них меншу частину свого часу, а більшу займаєтесь практикою.

Практика означає спробувати відповісти на запитання, не дивлячись на відповідь спочатку. Це також означає отримати зворотній зв'язок щодо правильності вашої спроби чи ні -- від автоматичної системи на веб-сайті до спільної роботи над задачею.

Неможливо практикуватись "занадто" багато, особливо якщо практика, яку ви використовуєте, дуже схожа на умови, які ви будете виконувати в майбутньому.

Ви можете займатися самотестуванням, навіть якщо у вас не так багато матеріалу. Наступного разу, коли ви читатимете підручника з політології, яку хочете глибоко запам'ятати і зрозуміти, пишіть запитання замість тверджень у своєму зошиті. "Які сім типів легітимності влади?"
Вивчили метод сортування массивів? Напишіть програмку, яка відсортує великий массив чисел та порівняйте її з прикладом, який знайшли на відповідному форумі.


Помилка №5: ​​Вибір правильного середовища

Зробити одну велику зміну часто простіше, ніж зробити багато маленьких.
Розглянемо вивчення французської мови. Ви можете піти в лінгвістичну школу чи мучити себе нескінченними граматичними вправами. Або ви можете через відповідні сайти ходити до французів щодня, навіть не виходячи з дому. І хто знає, може ви знайдете собі приятеля чи кохання? Але мову точно вивчите в комфортному режимі.

Іншим прикладом може бути писання. Ви можете прочитати багато книг про написання книг та пройти тренінг. Або можете завести блог і моментально отримувати відгуки про вашу творчість. Саме так поступив тут один Кадет, коли почав згадувати мову, він тупо писав, слухав поради та знову писав. Якби я думав видати свої твори, я бтеж так зробив.

Іноді проблема - вибрати правильне середовище, правильне комьюніті. Експериментуйте! Або знайдіть людей, які зростають швидше, ніж ви, і запитайте в них порад. Я писав про гуру пару днів тому https://bitter-onion.livejournal.com/2464842.html


Помилка №6: Навчання без обмежень

Величезна проблема -- не ставити обмеження. Це не ціль "освоїти програмування" або "вивчити французську мову". Ці великі прагнення, але більшість людей ніколи з ними нічого не зробить, бо вони туманні. Вам потрібно перетворити свої навчальні прагнення в робочі проекти, які роблять план того, що ви плануєте навчатись, а чого ви будете уникати.

Проектування обмежень - важливий крок, який може зайняти деякий час для рісьорчу, особливо якщо ви плануєте щось вивчити протягом строку. Опитайте інших щоб дізнатись, які обмеження (формальні та не дуже) вони використовували.

Французська мова? Рівень DELF A1 level of the CEFR за рік, "the learner can interact in a simple way: he/she can speak about him/herself and his/her immediate environment"
Python? Взяти диплом Certified Entry-Level Python Programmer Certification https://pythoninstitute.org/certification/pcep-certification-entry-level/

У моєму теперішньому проекті вивчення мови реалістичні обмеження зусиль не зобов'язує витрачати купу ресурсів на непід'йомні зараз задачі.


Помилка №7: Відсутність графіка навчання

Багато людей переконували себе в тому, що вони зайняті і не можуть чітко планувати графік навчання. Але то не так, знайти час не проблема, треба просто відкинути рутину.

Доставка важких харчів додому через zakaz.ua спрощує життя та економить купу часу, не менше 2 годин на тиждень, то 4 еффективних урока з французської дома, за столом. Ще години півтори в тиждень я можу безплатно знайти під час поїздки в офіс, просто прослуховуючи ютубчик або аудіо або дитячі мультика французською.
Я слабо уявляю, як можна слухати про Python & Ruby, але читати на Хабр та Доу замітки про ці мови і додавати в закладки цікаві пости, сидячі в трамваї дуже еффективно. На ютубі купа відео про алгоритми та структури данних різними мовами.

І в мене стоять нагадування в гугл календарі, я вранці дивлюсь там що сьогодні в мене мова, отже сьогодні я не маю лягти спати допоки то не зроблю. Я можу їхати в маршрутці та слухати щось.

Один телефон для роботи, другий служить ще диктофоном. "Лекція про алгоритми, 20 хвилина, погуглити методи сортування массивів" або "Виступ Портнікова, з 20:20 йде про Штайнмайєра". Якщо треба, розповім папізже, як працюю з відео-аудіо та диктофоном.


Помилка №8: Довгі уроки

Декілька фактів:
- Два урока по 20 хвилин краще одного, довжиною в годину.
- 4 урока в тиждень краще ніж 1 - 2 за той же період.
- Без відпочинку ви не зможете вчитись.
- Мозок звичайної людини не може еффективно думати більше ніж 4 години в день.

Графік навчання, як на мене, має містити 3-4 заняття на тиждень.
У мене зазвичай це 2-3 півгодинних урока в робочі дні а одна-дві години в вихідний день.
В вихідний день це певні тести за минулий період (активна робота), відносний раслабон неспішним читанням, десь півгодини. Під кінець - планування наступної роботи.


Помилка №9: Унилість

Багато людей переконують себе в тому, що нудьга є властивою навчання. Це не так, зовсім не так. Всі предмети цікаві як своєю природною привабливістю, так і тим, як саме ви вирішили їх вивчити до певного рівня. Це означає, що ви можете навчитися чомусь як цікавим так інудним стилем, незалежно від того, наскільки це написано в підручнику чи як говорить вчитель біля дошки.
Гарный спосіб зробити тему цікавішою - полювати на питання "чому все так, як вони є". Цікавість - це протиотрута до нудьги.

Бухгалтерія унила? А ваші гроші теж унилі? Вы знали, чому подвійний запис і чому актив дорівнює пасиву в балансі? Подумайте. І не Паччіолі чи як там його, винахідник цієї ідеї, тим це інкі користувались в підрахунках зерна.
Баланс інків 5000 років тому виглядав так
https://www.alatyr-history.club/wp-content/uploads/2018/01/c-users-administrator-desktop-3ebbb314604535d68fa.jpeg

Ви можете зробити вашу тему вивчення цікавішою, спеціально доєднати її до речей, які вас цікавлять. Читаєте про обмін речовин рослин? Заради цікавості почитайте, як в пляшці зробити замкнуту екосистему. Мікробіологія чи генетика чи психологія? Подумайте, чому "Штамм Андромеди" з точки зору науки повна маячня, як і крайтонівська теорія прийняття рішення (the "Odd-Man Hypothesis").

...Зробити предмет цікавішим -- також полегшує навчання. Вважати його унылым - це вірний спосіб зробити навчання непотрібно складнішым. Зацикавленисть в цікавій темі, вибачте за тавтологію, допомагає вам уникнути всіх 7 попередніх помилок, про які я писав вище. Мабуть цю помилку треба було ставити першою, головною.



PS Хто згадає свої або чужі помилки -- пишіть. Розберемо.



Tags: 40+, навчання, освіта
Subscribe

promo bitter_onion march 15, 17:32 15
Buy for 50 tokens
Все слышали такую сказку, что якобы украинцы, белорусы и русские – это братский единокровный народ, который происходит якобы от триединой древнерусской народности. Ученые открыли страшную тайну – мы не братья. Праславянский этнос, конечно, существовал где-то со II тысячелетия до нашей эры, из…
  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for members only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 20 comments
Робити з цього окремий допис нема сенсу, я на дропбокс поклав. Клятий дропбокс весь час щось переробляє у своїх причандалах, тому результат у вигляді простого HTML-файла, пан може його переглянути в будь-якому бравзері. Я змінив лапки на правильні, виправив декілька помилок, зовсім трохи виправив пунктуацію, виправив деякі лінки. Авторський стиль не чіпав, хе-хе. Головно увагу звертаю на логічне форматування тексту згідно з його структурою: заголовки, списки, вот ето всьо.

*мить хейтспіча* ненавиджу треклятий дропбокс і весь їбаний вебдвануль!