Грьіша Паляньіця (grzhegorz_br) wrote in bitter_onion,
Грьіша Паляньіця
grzhegorz_br
bitter_onion

Концепція основних методів ефективного навчання

Це один з ключових постів про навчання.

Для того, щоб ви зрозуміли, як правильніше вчитись, я попрошу зробити 5 задач. Але наголошую, що все треба виконувати точно, як написано! Зейме це разом до двох годин.

Вчора я просив підготувати два приблизно однакових за обсягом і складністю текста рідною або звичною мовою, тема яких Вам або невідома загалом чи ви її підзабули. Краще щось, що містить визначення, графіки тощо. Щось типу підручника з фізики сина (судячи з опитувань, більшість з вас -- дорослі люди, які можуть мати дітей). Але мабуть підійде навіть Біблія, мав такий і такий експірієнс. Обсяг - щоб ви в звичному стилі прочитали то за 20-30 хвилин, того достатньо для демонстрації.
Ще треба три аркуші паперу та ручка.


Завдання 1:
Отже зараз я попрошу сісти і прочитати "як завжди" перший текст, потім зробити паузу до однієї години.


















































[не підглядайте, поки не зробили попреднє завдання]Завдання2
Спробуйте пересказати собі той текст, або швидко написати резюме тексту. Зверніть увагу, якщо в тексті були терміни-визначення, то ви маєте їх максимально точно записати.

Порівняйте результат з дійсним текстом.



















































[не підглядайте, поки не зробили попреднє завдання]Завдання 3. Прочитайте концепцію основних методів ефективного навчання.



Концепція основних методів ефективного навчання

Поставте свої цілі.
Регулярно переглядайте та змінюйте цілі на різних фазах навчання.
Плануйте читати, вивчати та запам’ятовувати.
Зверніть увагу на якість своєї роботу.
"Розігрійтесь" від 3 до 5 хвилин, коли ви почнете.
Попередній перегляд матеріалу.
Скористайтеся методом «рознесеного повторення».
Активно читайте, користуйтесь паркерами
Тестуйте себе часто.


1. Поставте свої цілі максимально чітко. Зазвичай люди навчаються набагато ефективніше, коли ставлять перед собою конкретні цілі. Те, що ми хочемо, впливає на те, що ми робимо під час навчання. І те, що ми робимо, створює те, що ми отримуємо як результаті. В Виші просто -- є сесія. А якщо вчишся "для себе"? Опитування каже, що в нас 2 категорії превалюють -- вивчити іноземну мову або мову спілкування. Ок, вчимо іврит -- за 6 місяців отримати результат на онлайн-тесті https://www.listenandlearnusa.com/hebrew-level-test не нижче якогось порога. Мову програмування для Андроїда? Написати свій калькулятор чи записну книжку і залити в телефон.

Не встановлюйте інших цілей, ніж навчання та розуміння "як то працює", тому що ви хочете, те, що ваш розум намагатиметься отримати для вас.
Також не зосереджуйтеся на таких цілях, як: зробити роботу швидко чи ідеально, без помилок. Прийміть, що помилки то природнє. Коли ви помітили помилку, то просто виправте. І прийміть той час, який займає навчання. Це може зайняти певний час і робити треба то регулярно.


2. Регулярно переглядайте та змінюйте цілі свого читання на різних фазах навчання. Коли ви збираєтесь читати новий розділ вперше, (1) подумайте про навчальні цілі для вас і (2) подумайте про те, щоб хотіти зрозуміти прочитане. Задайте собі відповідні запитання. Будьте в настрої, щоб можна було вдумливо шукати відповіді. Читання відчуває себе по-іншому - більш настороженим - коли ви щось шукаєте. Ну якби ми поспорили, більше блакитних чи оранжевих машин, то наш мозок автоматично їх починає ловити на дорогах.

Прочитавши розділ вдруге чи третій раз, ви перейдете до цілей спроб побачити взаємозв'язки між деталями та як запам’ятовувати ту інформацію.


3. Плануйте читати, вивчати та запам’ятовувати. Ви повинні планувати прочитати один раз, щоб досягти мети розуміння, і прочитати ще раз пізніше, щоб вивчити частини матеріалу, щоб побачити взаємозв'язки, запам'ятати потрібне і _не_ запам'ятати плутанину.

Люди, які читають свої книги лише один раз і не вивчають їх, не обмірковують, зазвичай мають проблеми. Вони забувають деталі, визначення, списки та складні факти. Вони також забувають матеріал, який має кілька частин, і вони змішують подібні ідеї. Ще раз -- читання один раз, без вивчення та обмірковування, зазвичай не навчає вас достатньо, щоб впоратися з реальною задачею чи тестом, який вимагає від вас згадати та скласти складні деталі. Не можна також згадати ідеї задовго.

Коли ви бачите важливу інформацію, ви повинні її навмисно запам'ятати і перевірити себе, щоб переконатися, що ви її правильно запам'ятали.


4. Зверніть увагу на свою роботу, на її якість. Працюючи, зосередьтеся на ньому, адже ваш розум саме зараз впитує та обробляє інформацію, на яку ви саме звертаєте увагу. Ви менше вчитеся, коли відволікаєтесь.

Завжди є моменти, коли ваша увага блукає і ви думаєте про щось інше. Ось що робити: Просто спокійно поверніть свою увагу і знову зосередьтеся на своїй роботі. Після того, як ваш розум побродив, поверніться на місце одне-два речення до того, де ви були. Мета - оновити пам’ять для потрібної вам інформації.

Не витрачайте час на критику себе після того, бо коли ви звертаєте увагу на свою критику, це змушує ваш розум знову блукати. Просто тихо повертайся до своєї роботи. Люди, які приділяють увагу саме навчанню, збільшують своє навчання, оскільки вони витрачають більше часу на роздуми над своєю темою.


5. "Розігрійте" мозок, перш ніж вчитися. Почніть думати про тему, перш ніж вивчати новий матеріал, це розігріває ваш розум і підвищує швидкість навчання. Коли ви розпочинаєте навчальний сеанс, витрачайте три-п’ять хвилин, переглядаючи минуле читання чи записки минулого матеріалу.
Читайте так швидко, як можете але щоб могли побачити теми та ключові речення. Не читайте все, майже нема книжов без води.
Ваша мета при такому перегляді - нагадати собі про те, що ви думали, коли вчилися останнім часом. Коли ви успішно нагадаєте про себе і збудите спогади, ваш мозок буде готовий пов’язати нову інформацію, яку ви приймаєте сьогодні, з минулим навчанням. І ці зв'язки створюють пам'ять!


6. Попередній перегляд матеріалу. Спробуйте дізнатися багато про сьогоднішній матеріал, перш ніж його уважно прочитати. Шукайте у змісті, покажчику, передмові, резюме, заголовках та ключових абзацах.

Ваша головна мета - побачити загальну картину, щоб ви могли вписати в неї нові ідеї. Ви хочете побачити загальні зразки, перш ніж вивчати окремі факти. Знання великої картини збільшує вашу пам’ять. Опускати попередній перегляд небезпечно. Люди, які читають слово на слово з першої сторінки, бачать деталі як окремі та непоєднані елементи. Їх важко з'інтегрувати з іншими данними.


7. Скористайтеся методом «рознесеного повторення». Перегляньте нещодавно вивчену інформацію пізніше. Вивчайте тему часто на коротких сесіях від 30 до 60 хвилин. Короткі інтенсивні заняття викликають ефективне навчання, напружена розумова діяльність понад дві години може виснажити вас.
Вивчіть цю ж тему знову пізніше дня або наступного дня чи двох. Не дозволяйте тривалим розривам тривалістю понад 2 або 3 дні розділяти навчальні заняття.

Вивчіть або перегляньте той самий матеріал знову на наступних "сесіях" вивчення предмету. Це важливо! Читання одних і тих же розділів два-три рази покращить вашу пам’ять і ваше розуміння. Звертайтеся до одного і того ж матеріалу двічі або більше.

Уникайте тривалих занять, які розділяються на кілька днів, тому що ви забудете багато і вам доведеться занадто багато переглядати, коли знову навчатиметесь. Вам потрібно буде вивчити довший загальний час, щоб засвоїти однакову кількість матеріалу.


8. Якщо це ваша книга -- робіть позначки під час першшого читання. Якщо читаєте з екрану, робіть помітки на папері, який потім можна підшити в байндер. Тема, контекст, ідея чи питання. Якщо ви повинні вивчити книгу, яка не ваша, щоб розмітити, тоді запишіть нотатки та номери сторінок у свій зошит.
Ваше призначення маркування - полегшити вам пошук того, що важливо, коли ви навчаєтесь пізніше. Шукаючи позначки, вам не доведеться багато читати, щоб знайти те, що ви хочете запам'ятати.


9. Перевірте себе, щоб оцінити своє навчання. Після того, як ви вивчили тему до стану розуміння і впевнеі, що пам’ятаєте все потрібне, вам треба буде знати, чи досягли ви своїх цілей. Дізнайтеся -- тестуючи себе. Це може бути мовний текст на іноземній мові або написати коротеньку програму з використанням вивчених функцій.

Не використовуйте свіжість матеріалу в пам'яти як сигнал, що ви вже навчились. Це не так! Читаючи та вивчаючи, ви побачите, що ідеї залишаються свіжими та ясними у вашій свідомості протягом декількох секунд чи декількох хвилин.
Ви, здавалося б, знаєте їх і запам’ятали, але. Але нові ідеї залишаються лише в короткостроковій пам’яті. Вони можуть забутись за декілька годин. Ви все одно повинні вчитися і повторювати,

Коли ви читаєте книгу і бачите слова та ідеї, які ви бачили раніше, ваш розум дасть вам відчуття визнання . Не використовуйте це почуття знайомості як сигнал розуміння. Знайомство - це нерозуміння. Це лише мілкий сигнал, який надсилає нам наш мозок, щоб повідомити нам, що ми бачили чи чули деякі з цих ідей раніше. Вам слід зробити більш глибокі тести на розуміння, намагаючись втілити ідеї.

Тестування на розуміння: Спробуйте перекласти те, що ви прочитали, своїми словами, власними розумовими образами та власними конкретними прикладами. Уявіть, що ви пояснюєте дитині як працює та функція Андроїда чи, на прикладі іврита, як сказати уточнити, де в Тель-Авіві метро

Тестування на довготривалу пам’ять: під час вивчення виберіть важливіший матеріал (терміни, ключові слова) та запишіть деякі питання. І відкладіть то на певний час. Нехай нові факти, знання і ідеї трохи "відстояться" у вашій пам’яті. Найкраще почекати всю ніч, але навіть чекати 1 годину краще, ніж нічого. Потім зверніться до своїх питань і спробуйте пригадати матеріал. Така пауза важлива, щоб уникнути згадування ідей просто з короткочасної пам'яті. Якщо ви виявите, що можете згадати "холодну інформацію", ви будете знати, що воно вже є в пам'ять.



















































[не підглядайте, поки не зробили попреднє завдання]Завдання 4
Прочитайте другий текст з урахуванням нової інформації
Отже протягом 3-5 хвилин гляньте на матеріал і подумайте, про що він, чи є виділені терміни чи цифри. Чи пов'язаний цей матеріал з тим, що ви читали в Завданні 1?

Візьміть другий аркуш папіру і ручку, будемо записувати та/або підкреслювати, якщо то ваша книга.
Знову читайте матеріал в звичному темпі, але те, що "вода" можна пробігати очима. Виділяйте важливе або записуйте на папірець. Записуйте на папірець думки або питання ("чорт, я забув, що таке сінусоїда!"). Якщо це підручник, дайте відповіді на питання в кінці глави. Якщо на папірці є питання -- погугліть на напишіть ключови слова відповіді.

Зробіть паузу десь на годину.



















































[не підглядайте, поки не зробили попреднє завдання]Завдання 5
І знову ж, швидко напишіть резюме тексту і, якщо в тексті були терміни-визначення, то ви маєте їх максимально точно записати.

Порівняйте з оригінальним текстом.


* * *

Наступного дня спробуйте згадати обидва текста та зрозуміти, який краще пам'ятаєте.

Спробуйте осмислити новий досвід і записати свої думки. І -- перечитати "концепцію основних методів ефективного навчання".

Ну й питання можна задавати, зрозуміло.

ЗИ Наступний або позанаступний пост буде тільки для комьюніті, тобто хто не тут його не побачить. Ми там спробуємо розібратись з темами, які треба тримати в голові. Основою буде опитування https://bitter-onion.livejournal.com/2432447.html



Tags: 40+, как правильно, навчання, освіта
Subscribe
Buy for 50 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 4 comments